Najnáročnejšia stavba ŽSR v histórii: Pri Považskej vyrastie unikátny most! FOTO

Modernizácia železničnej trate pri Považskej Bystrici je v plnom prúde, o čom sa osobne presvedčil aj premiér Robert Fico. Kedy sa má dokončiť?

Filip Chudý

Ako informovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá je investične aj technicky ich najnáročnejšia stavba ŽSR od ich samostatnosti. Výstavba potrvá 40 mesiacov, jej ukončenie je naplánované na január 2020, čo potvrdil na pondelňajšej prehliadke stavby aj za účasti predsedu vlády SR Roberta Fica generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

Podľa jeho slov sa začalo stavať v polovici minulého roka a ide o najväčšiu železničnú stavbu na Slovensku. Momentálne sa robia prípravné práce, súčasťou stavby budú dva železničné tunely, 14 železničných mostov vrátane rekonštruovaných, šesť cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody a 11 priepustov. Ako informoval riaditeľ výstavby Vladimír Samek, stavba zahŕňa niektoré unikátne stavebné objekty. Jedným z nich je tunel Diel s dĺžkou 1082 metrov, z ktorého budú vlaky vychádzať priamo na 600-metrovú estakádu ponad Vodné dielo Nosice.

„Ide o most, ktorý je na Slovensku svojou dĺžkou a komplikovaným zakladaním jedinečný. Zo železničnej estakády budú vlaky vchádzať do pôvodnej trasy a následne sa bude vchádzať do tunela Milochov dlhého 1861 metrov,“ priblížil Samek.

Práce na rekonštrukcii železnice v úseku Púchov – Považská Teplá budú mať podľa premiéra obrovský význam pre hospodársky rast a zamestnanosť. „Tento rok budeme svedkami plného pracovného nasadenia. V špičke, keď sa bude v maximálnej možnej miere na stavbe pracovať, tak tam bude vyše 1000 zamestnancov konzorcia. Stavba bude ďalší významný príspevok k modernizácii železničného prepojenia na Slovensku,“ zdôraznil premiér.

Takmer 16-kilometrový úsek zmodernizuje Združenie Nimnica za 364,9 miliónov eur bez DPH. Vedúcim členom združenia je spoločnosť Doprastav, ďalšími členmi sú TSS GRADE, Subterra Praha a Elektrizace železnic Praha. Projektovú dokumentáciu vypracoval generálny projektant Reming CONSULT. Financovanie stavby je zabezpečené z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Ide o líniovú stavbu európskeho železničného koridoru.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Považskej Bystrice a okolia

Môže vás zaujímať:

Orlovský most čaká rekonštrukcia: Dotkne sa aj cesty naprieč Považskou, FOTO

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24/TASR

Odporúčame