Rôzne

Vyrastie tu cyklotrasa: Vieme, po ktorých uliciach a častiach Považskej pôjde

Vážska cyklomagistrála sa postupne rozrastá, pričom novinkou je to, že už je jasné, kadiaľ pôjde cez Považskú Bystricu a okolie.

Ilustračný obrázok k článku Vyrastie tu cyklotrasa: Vieme, po ktorých uliciach a častiach Považskej pôjde
Zdroj: TASR

Už sme priniesli informáciu o tom, že aktuálne sa rekonštruuje most ponad kanál Vážskej kaskády v územní považskobystrickej mestskej časti Podvažie, pričom je na ňom navrhovaný chodník šírky 2,5 m, ktorý je prípravou na budúce vedenie cyklochodníka pozdĺž cesty II/507. O pláne cyklotrasy sme v minulosti už informovali, len nebolo jasné, kadiaľ presne pôjde, dnes však už je.

Definitívne uzavreté

Lenka Kukučková, ktorá je poverená riadením oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK), potvrdila, že trasovanie úseku Vážskej cyklomagistrály „Považská Bystrica – hranica ŽSK“ je definitívne uzavreté. „Začína na konci úseku Nosická priehrada – Považská Bystrica, v hlavnom dopravnom priestore miestnej komunikácie v Považskej Bystrici na ulici Mládežnícka. Ďalej pokračuje ulicou Športovcov a Kukučínovou ulicou pod diaľnicou D1. Cez Kukučínovu ulicu prechádza priechodom pre chodcov a cyklistov, následne je trasa vedená v pridruženom dopravnom priestore, a to v spoločnom chodníku pre chodcov a cyklistov,“ opísala.

„Trasa pokračuje priechodom pre chodcov a cyklistov, ktorý križuje ulicu M. R. Štefánika a ďalej chodníkom pre chodcov a cyklistov. Ulicou M. R. Štefánika (prieťah cesty II/517) vedie smerom na Orlové po ulicu Nová, kde cyklotrasa prechádza do pridruženého dopravného priestoru existujúceho chodníka,“ pokračuje v opise trasy.

Lávka a podchod

Ako ďalej uvádza, v mieste križovania s diaľničným privádzačom a ulicou Nová bude nutné vyznačiť priechody pre cyklistov. „Trasa na moste ponad Váh pokračuje lávkou, ktorá zabezpečí napojenie mosta s existujúcou komunikáciou vedenou pozdĺž päty hrádze s výškovým rozdielom cca 9 m a novou komunikáciou. Ďalej je trasa vedená po existujúcich komunikáciách s asfaltovým krytom pozdĺž hrádze a popod diaľnicu D1,“ ozrejmila Kukučková.

Podľa jej slov pokračuje nespevnenou komunikáciou pozdĺž hrádze, kde bude nutné vybudovanie novej konštrukcie s napojením na krátkom úseku na už existujúcu a ďalej novou komunikáciou medzi hrádzou a diaľnicou. „V celej časti trasovanie vedie od napojenia na hlavnú cyklotrasu, s výškovým vedením prevažne do 5,5 % v násype, ktorý kopíruje existujúcu komunikáciu II/507 a končí pri navrhovanom rozšírení mosta v smere od Podvažia,“ doplnila s tým, križovanie s cestou II/507 je riešené podchodom.

Ešte si počkáme

Trasa končí novou komunikáciou na hranicu Žilinského samosprávneho kraja. Celková dĺžka cyklotrasy je 10,48 km. Kedy sa však začne pracovať na celom uvedenom úseku cyklotrasy, ešte nie je jasné. „Aktuálne prebiehajú práce súvisiace s vypracovaním dokumentácie pre stavebné povolenie. Po vydaní právoplatného stavebného povolenia sa TSK bude uchádzať o čerpanie nenávratných finančných prostriedkov z EÚ,“ dodala Kukučková.

Ďalšie zaujímavosti z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24 a Facebooku.

Takto sa v októbri 2018 otváral úsek po Nosickú priehradu, na ktorú by sa mal tento napojiť.

Video: TASR videoservis / Zdroj: Dnes24.sk

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Najčítanejšie