Prvé vlaky pustia už čoskoro: TERMÍNY otvorenia novej trate pri Považskej
Na svete sú aktualizované termíny spustenia novej trate na Považí. Po jednej koľaji začnú jazdiť vlaky už onedlho.
I keď definitívne dokončenie rekonštrukcie železničnej trate na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Púchov – Považská Teplá je naplánované až na december budúceho roka, po jednej koľaji novej trate začnú jazdiť vlaky už v septembri tohto roka. Informovala o tom hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Ria Feik Achbergerová.
Termíny
„Podľa harmonogramu stavby je plánované sprevádzkovanie traťovej koľaje číslo 2 v úseku Púchov – Milochov k termínu september 2020. Plánované sprevádzkovanie traťovej koľaje číslo 1 v úseku Púchov – Milochov je v termíne 16. septembra 2021,“ povedala hovorkyňa ŽSR.
Ako ďalej uviedla, plánované sprevádzkovanie oboch traťových koľají medzi Milochovom a Považskou Bystricou cez Tunel Milochov je na záver stavby v termíne 15. decembra 2021. „Koľajové výluky sú záväzné a dlhodobo plánované. Zhotoviteľ vynaloží maximálne úsilie na dodržanie uvedených termínov,“ doplnila.
Razenie tunelov
Súčasťou rekonštrukcie je niekoľko mostov vrátane 650-metrového mosta cez Nosickú priehradu a dva tunely Diel a Milochov. Tunel Diel za Kúpeľmi Nimnica je už vyrazený, z 1861-metrového tunela Milochov je podľa Feik Achbergerovej vyrazených 1605 metrov vrátane kompletne vyrazenej únikovej štôlne.
Meškanie stavby
Dokončenie modernizácie železnice na traťovú rýchlosť 160 kilometrov v úseku Púchov – Považská Teplá plánovali pôvodne v januári tohto roka. Zmenou technológie pri razení tunela a odstraňovaním skrytej skládky pri východnom portáli Tunela Milochov sa termín dokončenia predĺžil takmer o dva roky.
Podľa harmonogramu je termín ukončenia modernizácie naplánovaný na 15. decembra 2021, vplyvom pandémie ochorenia COVID-19 dôjde k úprave harmonogramu v rozsahu dvoch až piatich mesiacov. Stavba tak môže meškať takmer 2,5 roka.
Finančné náklady
Modernizácia 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov. Súčasťou bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou odstránia a nahradia mimoúrovňovými.
Rozpočtované náklady sú vo výške 365 miliónov eur bez DPH, v nich je započítaná aj desaťpercentná rezerva, ktorá sa čerpá pre nepredvídané okolnosti.
Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť zaujímavý obsah z Považskej Bystrice a okolia.
Najprv COVID-19, potom Nosická priehrada: Práce sa železnici meškajú
Chystá sa nová cyklotrasa: Spojí nás s Nosickou priehradou
Takto by to malo v Milochove vyzerať po dokončení.
Foto: ilustračné