Ilustračný obrázok k článku Práce na tuneli Milochov pokročili: Kedy tadiaľ budú jazdiť vlaky?
11
Galéria

Práce na tuneli Milochov pokročili: Kedy tadiaľ budú jazdiť vlaky?

Pri Považskej Bystrici sa pomaly dokončuje železnica. Podľa prvotných plánov už mala byť hotová, teraz to vyzerá takto.

Rôzne
Rôzne

Práce na tuneli Milochov pokročili: Kedy tadiaľ budú jazdiť vlaky?

Pri Považskej Bystrici sa pomaly dokončuje železnica. Podľa prvotných plánov už mala byť hotová, teraz to vyzerá takto.

Ilustračný obrázok k článku Práce na tuneli Milochov pokročili: Kedy tadiaľ budú jazdiť vlaky?
11
Galéria

Po jednej koľaji zrekonštruovanej železničnej trate v úseku Púchov – Považská Bystrica začnú vlaky premávať už v tomto roku. Informovala o tom hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová.

Aktuálny stav

„V súčasnosti na stavbe modernizácie trate Púchov – Považská Bystrica prebiehajú práce na zárubnom múre, opornom múre na komunikácii III. triedy aj práce na prístupovej ceste k východnému portálu tunela Milochov. Intenzívne pokračujú práce aj na západnom portáli Milochov, kde sa robia konečné terénne úpravy,“ priblížila hovorkyňa ŽSR.

„Na východnom portáli Milochov už dokončili betonáž čelnej portálovej steny. Pracuje sa aj na ostatných objektoch, ktoré sú súčasťou celého diela,“ doplnila.

V tuneli Milochov podľa nej momentálne betónujú spodnú a hornú klenbu a únikovú štôlňu. Zhotoviteľ tiež demontuje koľajový rošt a vykonáva odťaženie štrkového lôžka oboch koľají mimo časti úseku od mosta cez priehradu po Považskú Bystricu, kde je ešte stále premávka po pôvodnej koľaji číslo 2.

O projekte

Modernizácia 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1 081 metrov) a Milochov (1 861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov. Súčasťou bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Rozpočtované náklady sú vo výške 365 miliónov eur bez DPH.

Dokončenie modernizácie železnice tohto úseku plánovali pôvodne v januári minulého roka. Zmenou technológie pri razení tunela a odstraňovaním skrytej skládky pri východnom portáli tunela Milochov sa termín dokončenia predĺžil o viac ako dva roky.

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť zaujímavý obsah z Považskej Bystrice a okolia.

Foto: ilustračné

Správy z Považskej Bystrice a okolia

Zdroj: TASR
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie

SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM

SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie