Rôzne Video

Nová trať skráti cestovanie na frekventovanom úseku: Unikátna stavba na VIDEU

Na Slovensku sa začalo jazdiť po novej železničnej trati. Cestujúcich prevedie cez tunel aj priamo ponad Nosickú priehradu. Pri stavbe bola použitá unikátna technológia.

Zdroj: Železnice Slovenskej republiky

Od štvrtka 17. septembra už premávajú vlaky medzi Považskou Bystricou a Púchovom po novej trase, ktorá vedie cez tunel Diel (dĺžka 1 081,7 metrov) pomenovanom po blízkom vrchu, ide o 77. železničný tunel na Slovensku. Je jedným z dvoch tunelov, ktoré sa realizujú v rámci modernizácie v tomto úseku. Druhým bude tunel Milochov (1 861 m), ktorý slávnostne prerazili 7. septembra. Celý úsek bude dokončený 15. decembra 2021.

Unikátny most

„Unikátnym je premostenie Váhu v mieste Nosickej priehrady. Je jedným z najdlhších železničných mostov v krajine,“ povedal generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Miloslav Havrila.

Nachádza sa medzi oboma tunelmi, pričom má dĺžku 653 metrov, šírku 16 metrov a bol navrhnutý ako dvojkoľajný s obojstrannými chodníkmi na pravej strane pre chodcov a cyklistov. „Raritou je aj použitá technológia letmej betonáže a výsuvnej skruže, ktorou sa most budoval,“ uviedol Havrila.

Prvý krok

Na poznanie nového traťového úseku medzi stanicami Púchov a Považská Bystrica cez viadukt a tunel Diel prišiel deň pred spustením pre cestujúcu verejnosť aj štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť. „Som rád, že sa podaril prvý krok, a to sprevádzkovanie koľaje na novej trase v najnáročnejšom projekte v samostatnej histórii ŽSR. Cestovanie sa skráti o štyri minúty, čo na prvý pohľad nie je veľa, ale postupnou rekonštrukciou od Bratislavy po Košice robíme dopravu po koľajach rýchlejšou a ekologickejšou,“ konštatoval Kmeť.

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filip Hlubocký je nadšený, že sa skráti cesta z Bratislavy do Považskej Bystrice o dva kilometre tak, že v meste na Považí budú vlaky o štyri minúty skôr ako doteraz. „Od januára 2022 bude časová úspora dokonca ešte väčšia. Treba povedať, že toto dielo konečne nie je len obyčajná modernizácia existujúcej infraštruktúry, ale úplne nová trať, s vyrovnanými oblúkmi, ktorá tu umožní našim vlakom jazdiť rýchlo a bez nebezpečných križovaní s cestnou dopravou,“ doplnil s tým, že takýchto projektov potrebuje koľajová doprava čo najviac.

Ďalšie zaujímavosti z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24 a Facebooku.

Pozrite si aj zábery z novej trate.

OBRAZOM: Nová železničná trať na trase Považská Bystrica - Púchov
25
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie