Rôzne

Najprv COVID-19, potom Nosická priehrada: Práce sa železnici meškajú

Pilóty zo železničného mosta nad Vodným dielom Nosice mali odstrániť už v marci, termín však posunuli.

Ilustračný obrázok k článku Najprv COVID-19, potom Nosická priehrada: Práce sa železnici meškajú
Zdroj: TASR

Mimoriadne opatrenia v súvislosti s pandémiou ochorenia COVID-19, ale i vysoká hladina Vodného diela (VD) Nosice v máji a júni spôsobili problémy pri odstraňovaní kovových pilót okolo pilierov nového železničného mosta ponad priehradu. Informovala o tom hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ria Feik Achbergerová.

Malo to byť už v marci

Železničný most ponad VD Nosice je súčasťou rekonštrukcie železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Púchov – Považská Teplá. Pilóty mal zhotoviteľ odstrániť už v marci.

„Posun v termíne dokončenia bol zapríčinený vplyvom situácie okolo pandémie COVID-19, zhotoviteľom realizujúcim práce je česká firma Zakládání staveb. V máji a júni boli nepriaznivé hydrologické podmienky (vysoká hladina VD Nosice), ktoré nám nedovoľovali nástup na práce,“ zdôvodnila meškanie Feik Achbergerová.

Sú zdeformované

Ako dodala, pilóty sú zdeformované vplyvom sedimentov v priehrade, preto je časovo náročné ich vyťahovanie. Dokončenie týchto prác sa predpokladá do októbra tohto roka. Pre práce na odstraňovaní požiadali ŽSR o zníženie hladiny VD Nosice, v posledných dvoch týždňoch znížili Slovenské elektrárne hladinu priehrady až o tri metre.

„Požiadavky na zníženie hladiny koordinujeme so Slovenským vodohospodárskym podnikom a Slovenskými elektrárňami, pričom požiadavky sú väčšinou na úrovni 277,00 metra nad morom. Znamená to, že zhotoviteľ stavby nepožaduje rapídne zníženie hladín, ktoré je definované úrovňou 274,60 metra nad morom. Rapídne zníženie hladiny by nám znemožnilo pohyb s pontónovými súpravami po vodnej hladine,“ uviedla hovorkyňa ŽSR.

Úžitkový objem nádrže

Ako informovala hovorkyňa Slovenských elektrární Oľga Baková, o zníženie hladiny na úroveň 277,0 metra nad morom a nižšie požiadali ŽSR v súvislosti s prácami na železničnom moste v rámci modernizácie železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Púchov – Považská Teplá.

„Podľa platného manipulačného poriadku vodnej stavby Nosice je úžitkový objem nádrže medzi kótami 279,60 – 274,60 metra nad morom. To znamená, že v tomto rozmedzí môžeme kolísať s hladinou v nádrži bez obmedzení,“ doplnila Baková.

Úroveň vodnej hladiny

Podľa hovorcu Slovenského vodohospodárskeho podniku Mariána Bocáka bola vodná hladina priehrady 3. júla na úrovni 279,32 metra nad morom, postupne ju začali znižovať 6. júla. V piatok (17. 7.) ráno o 7. hodine dosahovala hladina výšku 276,54 metra nad morom. Najnižšia úroveň vodnej hladiny bola v utorok (14. 7.), keď klesla na úroveň 276,17 metra nad morom.

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť zaujímavý obsah z Považskej Bystrice a okolia.

Takto by to malo v Milochove vyzerať po dokončení.

Ako má vyzerať železnica po dokončení? Pozrite si vizualizácie Milochova
15
Galéria
Zdroj: Reming Consult

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Tento článok nie je možné komentovať.

Rýchle správy

Najčítanejšie