Rôzne

Najhorší úsek v centre Považskej konečne opravujú: Ale priplatíme si

Nedávno sme upozorňovali na to, že najhorší úsek rekonštruovanej cesty v Považskej Bystrici preskočili. Teraz sme sa dočkali jeho opravy, lenže…

Ilustračný obrázok k článku Najhorší úsek v centre Považskej konečne opravujú: Ale priplatíme si
8
Galéria

Ako sme vás informovali v pondelok 18. mája, považskobystrický dopravný inšpektorát vtedy vydal upozornenie pre motoristov, ktoré sa týka obmedzení v úseku cesty od križovatky s miestnou komunikáciou J. A. Komenského po križovatku s cestou I/61 Ul. Sládkovičova a Ľ. Štúra (cca km 1,094 – 1,200). Ukončenie stavebných prác tejto etapy rekonštrukcie cesty bolo podľa polície predbežne stanovené do konca 23. týždňa (7. júna 2020).

Ide o úsek v miestach pozdĺžnych koľají hlavnej križovatky. Pred mesiacom sme upozorňovali na to, že tento najhorší úsek rekonštruovanej cesty II/517 v centre Považskej Bystrice bol preskočený. Vtedy sa Trenčianska župa vyjadrila, že tento úsek sa bude realizovať až po odsúhlasení prác nad rámec, ktoré predložila v návrhu dodatku č. 2. Ten bol podľa údaja na stránke Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) zmluvne uzatvorený 14. mája 2020.

Priplatí sa

„Realizácia prác v rámci koľají sa začne v utorok 19. mája 2020. Po ukončení týchto prác sa zhotoviteľ zameria hlavne na práce na moste Orlové,“ povedal Matej Plánek, referent oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK.

V danom dodatku, zverejnenom na stránke TSK, sa spomína, že ide o práce naviac – „dodatočná výmera z dôvodu koľají pri hlavnej križovatke ciest I/61 a II/517“. Podľa kalkulácie v dodatku bude teda len toto stáť navyše 22 907,40 €. Pôvodná cena celého projektu bola 3 814 801,87 €.

Oboznámenie v novembri

Zdôvodnené je to tak, že „pri realizačných prácach na predmetnom stavebnom objekte sa objavil technický problém napojenia realizovaných vrstiev asfaltovej zmesi s pôvodnou vozovkou v km 1,156, a to z dôvodu značných vyjazdených koľají v mieste napojenia,“ uvádza sa v dodatku s tým, že s tým mal zhotoviteľ oboznámiť objednávateľa (TSK, pozn) 7. novembra 2019.

Preto, „pre splnenie požiadaviek TKP a následnú správnu funkčnosť stavby bolo nevyhnutné vykonať opatrenia a vyriešiť ich počas rekonštrukčných prác. Riešením je zmena miesta napojenia do úseku bez koľají, alebo do úseku s minimálnymi koľajami,“ doplnili v zdôvodnení.

Ďalšie zaujímavosti z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24 a Facebooku.

Ide o tento úsek.

Obrazom: Najhorší úsek na rekonštruovanej ceste v Považskej preskočili
8
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie