Filip Chudý Rôzne

Na moste ponad Váh zistili poruchy, cestu UZAVRÚ: Rekonštrukcia bude drahšia

Považská Bystrica čaká na koniec opravy Orlovského mosta, lenže tým sa dopravné komplikácie neskončia. Nasledovať budú ďalšie v Podvaží.

Ilustračný obrázok k článku Na moste ponad Váh zistili poruchy, cestu UZAVRÚ: Rekonštrukcia bude drahšia
18
Galéria

Okrem Orlovského mosta sa na území Považskej Bystrice rieši aj ďalší väčší most ponad kanál rieky Váh, v tomto prípade konkrétne Vážskej kaskády. Ide o most č. 507–092 Podvažie, na ktorom sú aktuálne čiastočné dopravné obmedzenia, keď je k dispozícii len jeden jazdný pruh a dopravu riadi semafor.

O prácach na ňom sme informovali už v lete. Náklady na rekonštrukciu mosta Podvažie boli v zmysle zmluvy o dielo 1 010 374,80 eur s DPH, pričom rekonštrukcia sa mala podľa pôvodných plánov končiť v týchto dňoch, lenže nič z toho už neplatí.

Zistili poruchy

Most patrí pod Trenčiansky samosprávny kraj (TSK). Lenka Kukučková, ktorá je poverená riadením oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK, ozrejmila, že „po začatí realizačných prác a odkrytí asfaltovej a betónovej vrstvy boli zistené poruchy predpínacích prvkov v rozsahu, ktorý neumožňoval pokračovanie prác podľa pôvodného projektu.“

Išlo podľa jej slov o skryté vady na predpínacích lanách v dutinách mostnej konštrukcie, ktoré zabezpečujú statickú únosnosť mosta. „Dozorujúci projektant v rámci autorského dozoru realizačné práce na mostnom objekte zastavil a zabezpečil úpravu projektu tak, aby bolo možné v rekonštrukcii pokračovať. Pokiaľ by rekonštrukcia mosta nebola možná, musel by sa naprojektovať úplne nový mostný objekt, čo by niekoľkonásobne prevýšilo rozpočtované náklady,“ ozrejmila.

Úplné uzavretie

„Vzhľadom na zmenu rozsahu prác bude potrebné zabezpečiť úplné uzatvorenie mosta pre dopravu na obdobie tri až šesť mesiacov z dôvodu zmeny organizácie výstavby,“ povedala Kukučková.

Ako ďalej uviedla, úplnú uzáveru mosta vyžaduje technologický postup prác na základe upravenej projektovej dokumentácie. „Začiatok prác bude zosúladený s rekonštrukciou cesty II/517 v úseku Orlovský most tak, aby nedochádzalo k zvýšeným dopravným obmedzeniam. Rekonštrukčné práce budú pokračovať až po ukončení zimnej údržby, kedy dôjde k úplnej uzávere mosta,“ doplnila.

V praxi to znamená, že keď sa uzavrie, bude cesta II/507 pri Podvaží neprejazdná a budú sa musieť používať obchádzky cez Orlovský most a Bytču.

Navýšenie nákladov

Pôvodná rekonštrukcia mala stáť čosi nad milión eur, preto nás zaujímalo, či už sú vyčíslené nové náklady.

„Navýšenie rozpočtovaných nákladov bude zahrnuté v rozpočte TSK na rok 2021. Celková cena diela po úprave bude stanovená po vyčíslení nákladov zhotoviteľom stavby pred podpisom dodatku,“ dodala Kukučková.

V materiáloch predložených na novembrové (23. 11.) Zastupiteľstvo TSK je v rozpočte na rok 2021 medzi kapitálovými výdavkami aj položka „Rekonštrukcia mosta 507–092-Podvažie“ v sume 493 000 eur. Rozpočet však ešte musia schváliť poslanci.

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť zaujímavý obsah z Považskej Bystrice a okolia.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM