Modernizácia železnice pokračuje: Takto sa to dotkne považskobystrickej stanice

Práce na modernizácii železničnej trate v našom meste vstupujú do ďalšej fázy. Aká bude u nás situácia v najbližších mesiacoch?

Filip Chudý
Ilustračný obrázok k článku Modernizácia železnice pokračuje: Takto sa to dotkne považskobystrickej stanice
Zdroj: Dnes24.sk

Modernizácia železnice týkajúca sa nášho mesta pokračuje ďalšou fázou. V železničnej stanici Považská Bystrica začínajú v sobotu 10. marca 2018 výlukové práce. Potvrdila nám to hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková s tým, že všetky vlaky osobnej dopravy (Os , R , Rex …) budú v žst. Považská Bystrica odchádzať z prvého nástupišťa z koľaje č. 3.

„Alebo pri križovaní vlakov, keď bude nejaký vlak meškať a nepôjde teda podľa grafikonu verejnej dopravy, z koľaje č. 1, ale to sa bude týkať len osobných vlakov, pretože pri koľaji č. 1 máme dočasne krátky perón s dĺžkou 134 metrov,“ doplnila hovorkyňa ŽSR.

Ako ďalej uviedla, po dokončení výlukových prác bude hotové druhé nástupište v celej dĺžke. Plus bude doložený zvyšný mobiliár a zrealizované nové koľajisko na párnej strane žilinského zhlavia. „Výťahy a podchody budú dané do užívania najneskôr do 6. júna 2018. Počas výlukových prác od 10. marca do 6. júna 2018 budú vlaky chodiť po jednej (1. traťovej) koľaji v úseku Považská Bystrica – Považská Teplá,“ ozrejmila Pavliková.

Tá nám ešte v decembri minulého roka prezradila, že počas najbližšej nepretržitej výluky (etapa B3) v úseku Považská Bystrica – Považská Teplá na koľaji č.2 bude v rámci nej realizovaný nový železničný spodok a zvršok, trakčné vedenie, káblová chráničková trasa a protihlukové steny. „Po skončení výlukových prác od 6. júna do 7. septembra 2018 budú vlaky jazdiť po novej 2. traťovej koľaji v úseku Považská Teplá – Považská Bystrica, ale zase len po jednej koľaji,“ dodala hovorkyňa slovenských železníc.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Považskej Bystrice a okolia

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame