Rôzne

Minister Doležal o TERMÍNOCH na železnici: V Milochove sa vynoril nový problém

Novú cestu medzi Považskou Bystricou a Púchovom i železničný tunel Milochov chcú spojazdniť v najbližších mesiacoch.

Ilustračný obrázok k článku Minister Doležal o TERMÍNOCH na železnici: V Milochove sa vynoril nový problém
25
Galéria

Železničný tunel Milochov na úseku modernizovanej trate v úseku Púchov – Považská Teplá by mal byť spojazdnený do konca tohto roka. Informoval o tom minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

Termíny

„Do konca tohto roka by mal byť spojazdnený aj tunel Milochov, čiže nielen estakáda ponad Nosickú priehradu, ale aj samotný tunel smerom do Považskej Bystrice. Do konca roka by mal byť otvorený aj nový úsek cesty III. triedy v telese bývalej železničnej trate medzi Dolným Milochovom a Púchovom,“ skonštatoval minister.

Cesta po časti železničného násypu medzi Horným Milochovom a Považskou Bystricou by podľa neho mala byť sprístupnená v druhej fáze do leta budúceho roka.

Slabý záujem ľudí

Po dokončení sa nová cesta III. triedy medzi považskobystrickou časťou Milochov a Púchovom stane majetkom Trenčianskeho samosprávneho kraja. Už dnes sa však objavujú požiadavky na zjazdy z cesty smerom k záhradkárskej osade či k rodinným domom. S tými projekt nepočítal. Šéf rezortu v súvislosti s tým hovorí o slabom záujme obyvateľov o veci verejné.

Viac správ zo Slovenska

„To, že tam bude cesta, je známe už viac ako desať rokov. Občania sa nezapájajú do vecí verejných a nepripomienkujú. Problém je, že my ako občania sa nezaujímame o tieto veci a začneme ten pomyselný dáždnik riešiť až vtedy, keď začne pršať,“ zdôraznil šéf rezortu dopravy.

„Každá zmena stavby si vyžaduje zmenu projektovej dokumentácie, zmenu stavebného povolenia a predraží sa. Železnice SR ako vyvolanú investíciu budujú cestu III. triedy, ktorú odovzdajú Trenčianskemu samosprávnemu kraju. Pripájanie miestnych komunikácií na cestu III. triedy je problém miestnych samospráv,“ doplnil Doležal.

Otázka na mestá

Podľa šéfa odboru dopravy Úradu TSK Radovana Hladkého prípadné pripojenia na novú cestu musí riešiť buď miestna samospráva (mestá Púchov a Považská Bystrica), alebo investor, ktorým sú Železnice Slovenskej republiky.

Správy z Považskej Bystrice a okolia

Kraj podľa neho preberie cestu v takom stave, v akom bola naprojektovaná, teda bez zjazdov a odbočiek. Čo bude ďalej, je podľa neho otázka na mestá a obce.

Nový problém

Požiadavka na vytvorenie pripojenia na novú cestu III. triedy je podľa prednostu považskobystrickej radnice Antona Martausa nová. Ako cesty IV. triedy to bude kompetencia samospráv.

„Dnes ešte nie je cesta ani dokončená a nevieme, aké budú požiadavky na pripojenia. Nevieme, či ich budú obyvatelia žiadať jednu, päť, alebo desať. Tento problém sa bude riešiť individuálne v rámci rozpočtových možností mesta. Samospráva je na to pripravená a ochotná vyjsť v ústrety,“ doplnil Martaus.

Sledujte nás aj na našom Facebooku a Instagrame a nenechajte si ujsť zaujímavý obsah z Považskej Bystrice a okolia.

Foto: ilustračné

Správy z Považia

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM