Rôzne

Estakáda v Považskej Bystrici oslavuje: Historický okamih na FOTO

Diaľničná estakáda v Považskej Bystrici vyriešila dlhoročné problémy obyvateľov mesta a okolia. Teraz má už 10 rokov.

Ilustračný obrázok k článku Estakáda v Považskej Bystrici oslavuje: Historický okamih na FOTO
28
Galéria

(Ne)výstavba diaľnice v Považskej Bystrici dlhé roky trápila mesto a okolie, keďže nielenže bola preťažená doprava, ale značný čas sa riešila aj otázka, že akým variantom sa to bude vlastne robiť. Nakoniec vyhral ten v podobe estakády, ktorá sa stala novodobým symbolom mesta. Teraz je to už 10 rokov, čo bola otvorená. Do prevádzky bola daná 31. mája 2010.

Krátko predtým prebehli viaceré slávnostné úkony. Mnohí si určite spomenú na to, že pred otvorením úseku diaľnice D1 Sverepec-Vrtižer ponad Považskú Bystricu sa mohli ísť po ňom prejsť, resp. korčuľovať alebo bicyklovať. Pásku prišiel strihať vtedajší premiér Robert Fico, pričom oslavy otvorenia mali údajne hlasnou reprodukovanou hudbou prísť narúšať aktivisti. Tých legitimizovala polícia, pričom na dobových záberoch medzi nimi vidieť Juraja Smatanu, terajšieho štátneho tajomníka Ministerstva životného prostredia SR.

Stavba roka

Mestská estakáda v Považskej Bystrici získala ocenenie Stavba roka 2010. Na stránke tejto súťaže je k tomu uvedené, že lehota výstavby bola od augusta 2008 do mája 2010 a stavebné náklady predstavovali 175,48 mil. € s DPH.

Vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková uvádza, že po zrealizovaní stavby sa skrátila jazda medzi Bratislavou a Žilinou o polhodinu. „Estakáda s dĺžkou 968,73 metra je najdlhšou slovenskou mostnou konštrukciou vo svojej kategórii. Toto mostné dielo sa týči do výšky 56 metrov a stalo sa prvým diaľničným mostom na Slovensku, ktorého nosná konštrukcia nesie celý diaľničný profil,“ doplnila.

V hre bol aj tunel

Ako pripomína, zvažoval sa pritom aj tunel. „Prípravný proces prebiehal od roku 2001, keď bol okrem mosta zvažovaný aj tunelový variant. Výstavba prebiehala náročnou technológiou vysúvania. Najprv bolo postavených sedem mostných pylónov, následne sa začalo vysúvať posuvné debnenie,“ ozrejmila Žgravčáková

Estakáda je súčasťou takmer 10 kilometrov dlhej diaľnice D1 Sverepec – Vrtižer. „Denne po diaľničnom úseku prejde približne 27-tisíc áut,“ dodala vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS.

Ďalšie zaujímavosti z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24 a Facebooku.

Takto to vyzeralo v Považskej Bystrici pred 10 rokmi.

RETRO: Pozrite, ako sa otvárala diaľničná estakáda v Považskej Bystrici
28
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie