Filip Chudý Rôzne

Železnice avizujú megaprojekt: Stovky miliónov eur do trate pri Považskej

Trať v okolí Považskej Bystrice čaká podľa železníc modernizácia. Má ísť o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti.

Ilustračný obrázok k článku Železnice avizujú megaprojekt: Stovky miliónov eur do trate pri Považskej
Zdroj: Dnes24.sk

Železničná trať v našom okolí, konkrétne úsek z Púchova do Považskej Teplej, sa bude modernizovať na rýchlosť vlakov do 160 km/h. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) totiž informovali, že podpísali zmluvu na úpravu tohto 16-kilometrového úseku. Trať má podľa ŽSR zmodernizovať za 364,9 milióna eur bez DPH Združenie Nimnica, ktoré vyhralo tender. Financovanie stavby je podľa ŽSR zabezpečené z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, Prioritná os 1 – Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov. Ide o líniovú stavbu európskeho železničného koridoru.

Skrátenie dĺžky cesty

„Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti. Modernizácia trate pozostáva z prestavby jestvujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zvýšenia jej technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších prvkov, a tým skvalitnením a zlepšením jej technických parametrov a ukazovateľov ako celku,“ píše sa na stránke ŽSR.

Dokončením modernizácie tohto úseku sa podľa ŽSR zavŕši modernizácia železničnej trate na ucelenom úseku Bratislava – Žilina, kde vlaky budú môcť premávať rýchlosťou do 160 km/h. „Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši rýchlosť, komfort, bezpečnosť a plynulosť jazdy, a tým sa znížia aj negatívne účinky dopravy na okolité prostredie,“ informujú ŽSR. Podľa nich by sa po dokončení modernizácie mala medzi Bratislavou a Žilinou skrátiť cesta o 30 minút.

Nové dva tunely

Výstavba tejto prvej etapy modernizácie trate Púchov – Žilina potrvá podľa ŽSR 40 mesiacov. „Momentálne ŽSR rokujú s vedúcim členom Združenia Nimnica o termíne odovzdania staveniska a harmonograme prác,“ informuje webová stránka ŽSR.

Stavba je pre jej veľký rozsah rozdelená na päť ucelených častí. V rámci modernizácie sa na trase podľa ŽSR vybudujú dva tunely, konkrétne Diel (dĺžka 1082 m) a Milochov (1861 m). Zároveň ŽSR prezradili, že sa na trase zrušia existujúce úrovňové priecestia a nahradia sa cestnými nadjazdmi, podjazdmi alebo len podchodmi pre peších.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Považskej Bystrice a okolia

Môže vás zaujímať:

Považská vs. dlžníci: Na neplatičov daní má mesto svoje páky

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM