V Považskej Bystrici začali raziť nový tunel: Čo to v meste spôsobí?

V našom meste sa začal raziť tunel Milochov. Koľko nákladiakov denne má jazdiť po našich cestách a plánuje sa aj použitie výbušnín?

Filip Chudý
Ilustračný obrázok k článku V Považskej Bystrici začali raziť nový tunel: Čo to v meste spôsobí?
Zdroj: TASR

Modernizácia železničnej trate Púchov – Považská Teplá, ktorá je investične aj technicky najnáročnejšia stavba Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) od ich samostatnosti (takmer 16-kilometrový úsek zmodernizuje ,,Združenie Nimnica“ za 364,9 miliónov € bez DPH), sa dostáva do ďalšej fázy, ktorá sa týka priamo aj Považskej Bystrice. V našej mestskej časti Milochov sa totiž začal raziť tunel s rovnomenným názvom.

„Od 12. januára 2018 sa začal raziť tunel Milochov zo západného portálu. Termín prerazenia tunela je december 2019, avšak termín ukončenia sa môže zmeniť na základe skutočnej geológie,“ prezradila hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Termín spustenia železničnej dopravy je naplánovaný na december 2020.

Ako ďalej uviedla, nevhodný výrubový materiál sa bude odvážať na riadenú skládku. Vhodný výrubový materiál sa použije do násypu železničného spodku v Nosiciach. „Denne by malo ísť o cca 20–25 nákladných vozidiel. Zhotoviteľ má naplánované vyvážanie rúbaniny denne od cca 6:00 do 19:00 okrem dní pracovného pokoja,“ povedala Pavliková s tým, že čistenie komunikácií je zabezpečené na dennej frekvencii podľa postupu jednotlivých prác. „Momentálne sa na tuneli Milochov používa strojné rozpojovanie hornín. V prípade, že pevnosť hornín neumožní strojné rozpojovanie, budú sa používať trhacie práce. V súčasnosti nedokážeme povedať, kedy a či dôjde k trhacím prácam,“ doplnila.

Nový tunel Milochov je navrhnutý na preklenutie úpätia vrchu Stavná, južne od miestnej časti Horný Milochov, ako dvojkoľajný jednorúrový tunel pre osobnú i nákladnú železničnú dopravu s najvyššou traťovou rýchlosťou do 160 km/h, v prípade vlakových súprav s výkyvnými skriňami s najvyššou traťou rýchlosťou do 200 km/h. Dĺžka tunelovej rúry v jej osi je 1861 m. Trasa tunela je z väčšej časti vedená v extraviláne, do intravilánu Horného Milochova zasahujú len oblasti portálu únikovej štôlne a východného portálu.

Súčasťou tunela sú tieto bezpečnostné stavebné prvky: 1. obojstranné únikové chodníky; 2. bočná úniková štôlňa ako núdzový východ z tunelovej rúry; 3. prístupové komunikácie šírky 4 m k obom portálom tunelovej rúry; 4. nástupné plochy pre záchranné zložky pri všetkých portáloch. Ďalšími súčasťami tunela sú požiarno-technické zariadenia (požiarny vodovod s hydrantami, požiarna nádrž a automatická tlaková stanica) a technologické vybavenie tunela.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Považskej Bystrice a okolia

Môže vás zaujímať:

Stavba železnice spôsobuje problémy: Čo zlepšia na úseku cesty Považská – Púchov?

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame