Filip Chudý Rôzne

Podnikateľka z Považia medzi elitou Slovenska: Aký je Ivetin recept na úspech?

Z prestížnej súťaže Podnikateľka Slovenska 2016, ktorú vyhlasuje Slovak Business Agency si Iveta Hrabovská odniesla titul najúspešnejšej začínajúcej podnikateľky. Prečítajte si inšpiratívny rozhovor.

Ilustračný obrázok k článku Podnikateľka z Považia medzi elitou Slovenska: Aký je Ivetin recept na úspech?
Zdroj: TASR

V súťaži Podnikateľka Slovenska 2016 získala cenu aj Iveta Hrabovská zo Žiliny, ktorej patrí titul začínajúcej podnikateľky. V januári 2014 spolu s manželom otvorila salón Poctivé masáže a neskôr k tomu pridala výrobu džemov a omáčok Gentle Jam. V rozhovore prezradila viac.

Ako ste začali s podnikaním?
Všetko to začalo vybudovaním masérskeho salónu v centre Žiliny. Nebolo to nič prelomové, koniec koncov, boli sme asi 41. masérsky salón, ale vedeli sme, že to chceme skúsiť. Osemhodinový pracovný čas nebolo to pravé orechové. Nakoľko sme ale s manželom nemali nikoho, kto by nás usmernil a dal rady ako podnikať, museli sme sa to naučiť sami a začať od malého projektu. Na vybudovanie masérskeho salónu bol potrebný minimálny kapitál, takže obavy, ak to náhodou nevyjde, sme nemali. Pri tomto malom podnikaní sme sa naučili všetky povinnosti voči štátu. Dôležité je povedať, že manžel bol ten, kto v salóne pracoval a bol teda jediným zamestnancom. Ja som mu len pomáhala s propagáciou salónu. V tom čase som ešte pracovala pre môjho bývalého zamestnávateľa. Čím ďalej tým viac sa mi začal páčiť štýl života, ktorý viedol, a tak som začala rozmýšľať aj ja nad podnikaním.

Ako do toho pribudlo podnikanie s džemami a omáčkami?
Presne si pamätám na to, ako mi napadol Gentle Jam. Pili sme s manželom červené víno a debatovali o tom, v akej oblasti by ma bavilo podnikať. Voľba jasne padla na gastronómiu, nakoľko milujem varenie a pečenie. Rozmýšľala som ale nad tým, čo na trhu chýba a zrazu mi zasvietilo svetielko nad hlavou a prišiel ten skvelý nápad. Do džemov a omáčok liať špičkový alkohol.

Čo bolo ďalej?
Od tej doby, ako sa zrodil ten nápad, som spala veľmi sporadicky. V hlave sa mi začala skladať celá predstava, to ako to bude vyzerať, chutiť, pôsobiť na ľudí. Vedela som, že značku budem ťahať úplne inými marketingovými kanálmi, ako by to robili iní výrobcovia džemov a omáčok. Preto som si zvolila cestu biznis klientely, takže Gentle Jam promujem cez biznis kluby, obchodné komory, eventové spoločnosti a špičkové hotely. Skrátka sa ho snažím umiestniť tam, kde sa sústreďuje náročnejšia klientela.

A ako vznikol do toho nápad na rozvoj vašich masáží?
Keďže sa dennodenne pohybujem medzi podnikateľmi, vidím, čo im chýba a čo riešia vo svojich firmách. Benefity pre zamestnancov, to bolo ďalšie svetielko, ktoré mi zasvietilo nad hlavou, keď som si uvedomila, že máme krásny salón, ale nie je ničím extra výnimočný. Nakoľko v Žilinskom kraji neexistovala firma, ktorá by sa začala špecializovať na krátke firemné masáže, rozhodla som sa to vytvoriť. A tak vznikli Poctivé masáže do firiem. Máme tím masérov, ktorí chodia masírovať priamo na pracoviská, na špeciálnych masérskych stoličkách a cez oblečenie. Nakoľko sa nám začalo ozývať viac firiem aj mimo Žilinského kraja, rozšírili sme rádius a aktuálne chodia maséri masírovať po celom Slovenku.

Oboje robíte úplne inak?
Áno, sú to dve úplne odlišné značky. Poctivé masáže sú zacielené na širokú verejnosť a , Gentle Jam zas na vyberanú cieľovú skupinu. Poctivé masáže je produkt, ktorý promujeme klasickou formou reklamy. Gentle Jam má stratégiu referenčného marketingu, teda chodievame na privátne akcie, robíme ochutnávky na gala večeroch, konferenciách, kongresoch a pod.

Aj preto sú tie džemy trochu drahšie než ostatné?
Tým, že sme Gentle Jam začali ťahať na miesta, kde sú ľudia zvyknutí míňať viac peňazí, máme minimálne negatívne reakcie na cenu. Cenotvorba je niečo, čo meniť nikdy nebudem a vždy si za tým budem stáť.

Aké boli začiatky v podnikaní, prišiel niekedy deň, kedy ste to všetko chceli zabaliť?
Jedno pravidlo, ktoré sme si dali, bolo, že si nikdy nevezmeme na podnikanie žiadnu pôžičku alebo úver. A to nám aj zostalo doteraz. Áno, začiatky boli ťažké, lebo keď som si povedala, že idem vytvoriť Gentle Jam, mala som na účte iba 300 eur, ktoré som mohla použiť na začiatok, ale vtedy sme si s manželom uvedomili, čo všetko sme schopní urobiť si sami a za čo nemusíme platiť druhým. Niekedy som už bola ozaj zúfalá, lebo štát nám, malým podnikateľom, rád hádže polená pod nohy, a to, čo zarobíte, si šmahom ruky vezme. Takže áno, boli dni, kedy som to chcela zabaliť, ale som rada, že som tak nespravila. Tá moja snaha začala plodiť ovocie a teraz si to podnikanie užívam omnoho viac ako predtým.

Ako si ceníte, že ste sa ocitli v spoločnosti výnimočných podnikateliek?
Je to pre mňa trochu zvláštne. Vždy sa pousmejem, keď si na to spomeniem, pretože nemám pocit, že by som bola niečím výnimočná. Ale nesmierne si to vážim a je to pre mňa veľké zadosťučinenie. Pretože tí, ktorí to vyberali, museli nahliadnuť do našej firmy, sledovali náš progres a zhodnotili viacero hľadísk. Boli to ľudia, ktorí podnikateľské prostredie na Slovensku vnímajú a je to pre mňa česť, že som bola už len na zozname nominovaných.

Máte aj nejaký osobný cieľ do budúcnosti?
Dúfam, že ma podnikanie nepokazí a vždy budem nohami na zemi. Mala som možnosť stretnúť ľudí, ktorých úspech a peniaze zmenili od základov. Preto som si dala predsavzatie, že to, na čom budem pracovať každý deň, je moja osobnosť. Aby som nezanevrela na tých, bez ktorých by Gentle Jam a Poctivé masáže nikdy neboli, čiže zamestnanci a zákazníci. Ak nebudem pokorná voči týmto dvom skupinám ľudí, nikdy to podnikanie nebude úspešné.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Považskej Bystrice a okolia

Môže vás zaujímať:

Novú prácu na začiatku jari? Vyše 100 voľných miest v Považskej a okolí!

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM