Havária nákladiaka v Milochove rozhýbala veci: TOTO sú najnovšie opatrenia

Považskobystrická mestská časť Milochov trpí na modernizáciu železnice. Naposledy tam padol nákladiak priamo na koľajnice, čo rozhýbalo kompetentných.

Filip Chudý
Ilustračný obrázok k článku Havária nákladiaka v Milochove rozhýbala veci: TOTO sú najnovšie opatrenia
Zdroj: Železnice Slovenskej republiky

Modernizácia železničnej trate na úseku Púchov – Považská Teplá vo veľkom trápi považskobystrickú mestskú časť Milochov. Problémom je hlavne miestna komunikácia, ktorá ako jediná spája Dolný a Horný Milochov navzájom a tiež s Považskou Bystricou. Táto cesta je pomerne úzka, pričom miestnym obyvateľom sa nepáči, že ju využívajú aj nákladné vozidlá pracujúce na modernizácii železnice. V sobotu 3. februára sa z nej zrútilo nákladné vozidlo priamo na vedľajšiu železničnú trať, čo na niekoľko hodín ochromilo nielen železničnú dopravu na hlavnej slovenskej trati, ale aj cestnú v Milochove, keďže vozidlo museli vyťahovať ťažkou technikou.

„Táto nehodová udalosť je v štádiu vyšetrovania zo strany polície a v tejto chvíli je predčasné špekulovať o príčine tejto dopravnej nehody. Až do ukončenia vyšetrovania nepovažujeme za korektné spájať túto udalosť so stavom pozemnej komunikácie III/1983,“ povedala hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martina Pavliková.

Veľké stretnutie

Vo štvrtok 8. februára sa na Okresnom úrade v Považskej Bystrici uskutočnila pracovná porada za účasti zástupcov okresného úradu, petičného výboru, zhotoviteľa stavby, Trenčianskeho samosprávneho kraja, generálneho projektanta, dopravného inšpektorátu Policajného zboru, mesta a ŽSR. „Predmetom rokovania bolo riešenie aktuálneho stavu pozemnej komunikácie, návrh opatrení na zlepšenie jej stavu, resp. odvrátenia škôd a rizikových udalostí, zmiernenie vplyvu dopravy na obyvateľstvo v Milochove,“ opísala hovorkyňa ŽSR.

Ako ďalej uviedla, bolo prerokované široké spektrum otázok, pričom bolo prijatých a akceptovaných niekoľko návrhov na okamžité zlepšenie celkovej situácie. „Ako napr. lokálne spevnenie krajnice, osadenie zvodidiel, možnosti umiestnenia inteligentného semaforu s kamerovým systémom, doplnenia tzv. pasportizácie rodinných domov,“ uviedla.

Konečne pochopili

Stretnutia sa zúčastnil aj mestský poslanec za Milochov Ján Kunovský. „Bolo to prvé veľké stretnutie za účasti všetkých strán. Hlavnou vecou jednania bola petícia, pričom požiadavky na stretnutí predniesol petičný výbor. Žiadna z nich nebola v tomto momente zavrhnutá, len sa rozdelili kompetencie, pod koho čo spadá. Napr. náhradné ubytovanie investor povedal že nevie zabezpečiť, tak sa to posunulo na mesto, nech skúsi nájsť riešenie,“ prezradil s tým, že odteraz by sa mali stretávať cca každý štvrťrok.

„Je na škodu veci, že muselo až padnúť nákladné vozidlo na železnicu, aby konečne pochopili, že tá cesta na stavbu nie je vhodná. Ale s navrhnutými riešeniami súhlasíme a sme s nimi spokojní, ale počkáme si na realizáciu opatrení,“ povedal Kunovský s tým, že krajnicu už začali spevňovať. „Stavba sa už teraz nedá zastaviť. Mne ako mestskému poslancovi je ľúto, že minulá samospráva v roku 2009, keď sa k tomuto rozdávali povolenia, viac nekomunikovala s ľuďmi a nevysvetlila im vážnosť situácie. Lebo tí na to prichádzajú až teraz,“ doplnil.

Tunel Milochov

Čo sa týka razenia tunela Milochov, k tomu ŽSR uviedli, že zo západného portálu je plánované razenie v dĺžke 80 metrov, následne budú práce v tuneli pokračovať od východného portálu. „Z časového hľadiska je predpoklad zahájenia prác na východnom portáli do konca marca 2018, v závislosti však od geologických podmienok, hydrologických pomerov a pod.“ dodala Pavliková.

Dajte LIKE na našej FB stránke a máte vždy čerstvé info z Považskej Bystrice a okolia

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame